Hlavní strana: Porovnání verzí
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
= Úvod = | = Úvod = | ||
− | Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro měření a regulaci. | + | Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro [[Měření a_řízení|měření a regulaci]]. |
= Kybernetika = | = Kybernetika = | ||
− | + | <p class="S-odstavec"></p> | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | <p class="S-odstavec"> | ||
= Použité zdroje = | = Použité zdroje = |
Verze z 25. 3. 2024, 23:14
Úvod
Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům VŠCHT Praha základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro měření a regulaci.
Kybernetika
Použité zdroje
Kadlec K., Kmínek M., Učebnice měřicí a řídicí techniky, dostupné online https://uprt.vscht.cz/ucebnice/mrt/ (původní texty a obrázky jsou použity se souhlasem autorů)
O projektu
Kybernetika wiki byla vytvořena na Ústavu matematiky, informatiky a kybernetiky VŠCHT zejména pro studenty oboru Chemická kybernetika.