Hlavní strana: Porovnání verzí

Z Kyberwiki
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
 
= Úvod =
 
= Úvod =
 
Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro [[Měření a_řízení|měření a regulaci]].
 
Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro [[Měření a_řízení|měření a regulaci]].
= Předměty programu Chemická kybernetika =
+
= Předměty bakalářského programu Chemická kybernetika =
B445021 Kybernetika III
+
{| class="wikitable" style="border-collapse: collapse; width: 100%;"
 +
|-
 +
| style="width: 50%;" | '''Páteřní předměty'''
 +
| style="width: 50%;" | '''Povinně volitelné předměty'''
 +
|-
 +
| style="width: 50%;" |
 +
B445019 Kybernetika I
 +
| style="width: 50%;" | <br>
 +
|-
 +
| style="width: 50%;" |
 +
[[B445020 Kybernetika_II|B445020 Kybernetika II]]
 +
| style="width: 50%;" |
 +
<br>
 +
|-
 +
| style="width: 50%;" | [[B445021 Kybernetika_III|B445021 Kybernetika III]]
 +
| style="width: 50%;" | <br>
 +
|}
  
 
= Použité zdroje =
 
= Použité zdroje =

Aktuální verze z 17. 9. 2024, 11:36

Úvod

Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům VŠCHT Praha základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro měření a regulaci.

Předměty bakalářského programu Chemická kybernetika

Páteřní předměty Povinně volitelné předměty

B445019 Kybernetika I


B445020 Kybernetika II


B445021 Kybernetika III

Použité zdroje

Kadlec K., Kmínek M., Učebnice měřicí a řídicí techniky, dostupné online https://uprt.vscht.cz/ucebnice/mrt/ (původní texty a obrázky jsou použity se souhlasem autorů)

O projektu

Kybernetika wiki byla vytvořena na Ústavu matematiky, informatiky a kybernetiky VŠCHT zejména pro studenty oboru Chemická kybernetika.