Hlavní strana: Porovnání verzí
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
= Úvod = | = Úvod = | ||
Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro [[Měření a_řízení|měření a regulaci]]. | Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům [https://www.vscht.cz/home VŠCHT Praha] základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro [[Měření a_řízení|měření a regulaci]]. | ||
− | = Předměty programu Chemická kybernetika = | + | = Předměty bakalářského programu Chemická kybernetika = |
{| class="wikitable" style="border-collapse: collapse; width: 100%;" | {| class="wikitable" style="border-collapse: collapse; width: 100%;" | ||
+ | |- | ||
+ | | style="width: 50%;" | '''Páteřní předměty''' | ||
+ | | style="width: 50%;" | '''Povinně volitelné předměty''' | ||
|- | |- | ||
| style="width: 50%;" | | | style="width: 50%;" | | ||
Řádek 9: | Řádek 12: | ||
|- | |- | ||
| style="width: 50%;" | | | style="width: 50%;" | | ||
− | B445020 Kybernetika II | + | [[B445020 Kybernetika_II|B445020 Kybernetika II]] |
| style="width: 50%;" | | | style="width: 50%;" | | ||
<br> | <br> | ||
− | |- | + | |- |
− | | style="width: 50%;" | B445021 Kybernetika III | + | | style="width: 50%;" | [[B445021 Kybernetika_III|B445021 Kybernetika III]] |
| style="width: 50%;" | <br> | | style="width: 50%;" | <br> | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
= Použité zdroje = | = Použité zdroje = |
Aktuální verze z 17. 9. 2024, 11:36
Úvod
Současná praxe vyžaduje, aby absolvent chemie ovládal nejnutnější základy oboru automatického řízení, protože automatizační prostředky jsou dnes nedílnou součástí provozních technologických zařízení i laboratorních aparatur. Ve velké míře se v praxi uplatňuje i řízení procesů počítačem. Úkolem předmětů věnovaných měření a řízení je poskytnout studentům VŠCHT Praha základní znalosti z oboru technologického měření a automatického řízení technologických procesů. Současná automatizační technika zahrnuje poznatky z celé řady vědních a technických oborů. Při řešení úkolů z oblasti měření a řízení se setkáváme s rozmanitými teoretickými i technickými problémy, které jsou pro jednotlivce prakticky neřešitelné. Tyto úkoly řeší obvykle tým složený z různých specialistů. Aby spolupráce v takovém týmu byla efektivní, musí jednotliví jeho členové zvládnout do určité hloubky i odbornosti ostatních spolupracovníků. Úkolem těchto předmětů je proto také připravit budoucího inženýra chemie – technologa pro takovou účelnou spolupráci s odborníky pro měření a regulaci.
Předměty bakalářského programu Chemická kybernetika
Páteřní předměty | Povinně volitelné předměty |
B445019 Kybernetika I |
|
| |
B445021 Kybernetika III |
Použité zdroje
Kadlec K., Kmínek M., Učebnice měřicí a řídicí techniky, dostupné online https://uprt.vscht.cz/ucebnice/mrt/ (původní texty a obrázky jsou použity se souhlasem autorů)
O projektu
Kybernetika wiki byla vytvořena na Ústavu matematiky, informatiky a kybernetiky VŠCHT zejména pro studenty oboru Chemická kybernetika.